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Twasilverbullet,twasilverbullet said:They were New York based f/a's.
Here is the link to the pdf NTSB report,nyc6035 said:L1011Ret,
I recall reading something on the internet a couple of years back on this accident...I believe it was the NTSB report. I can't seem to find the link just now.
mjk, thank you for your kind words.mjk said:The TWA people I work with are very kind, caring people. (Even the ones that are senior to me )
Perhaps some of you should see them as more than a number on a seniority list.
(I know, I know, it'd be a whole lot harder to vilify them that way.)
Bei der späteren Untersuchung wurde festgestellt, daß bereits frühere Crews ein Ansprechen der Überziehwarnung in völlig sicheren Flugsituationen gemeldet hatten (Das genau 9 Mal !!) . Dieser Umstand wurde allerdings bei Wartungsarbeiten nicht berücksichtigt und somit der Fehler auch nicht behoben. Der Crew wurde nachträglich vorgeworfen, daß sie das falsche Ansprechen der Überziehwarnung leicht dem Bordbuch hätte entnehmen können.desertfox said:Some of this web page is in German but the pictures of the L1011 and it's ownership history is interesting, as are the accident photos.
http://www.eucomairlines.de/unfall/twa843.html